November 24, 2010

KISAH AKU DAN DIA

Chapter 5 : The Final Chapter

dalam kebahagiaan tu, aku sedar yg semakin lama, aku dan dia semakin jauh.masa berlalu.hati aku dah mula meracau time tu.x sdp hati.aku tgk dia dah kurang syg aku.aku sedar bnde tu.kenapa?mungkin ke sbb kau dah jmpe kwn2 kau?mungkin sbb kau dah bosan dgn aku?atau mungkin sbb aku yg dah x thn.dan aku mula berhenti berusaha?sbb tu ke?tu semua aku x sedar dah.bnyk yg dia buat kat aku, aku telan.sbb aku syg dia.tp, pntg aku buat slh, hm.ade org ckp aku bdoh, aku pon xtau la.even baru 3 bulan kite berkwn, aku rasa mcm2 kita dah lalui bersama.macam macam.tu yg develop syg aku kt kau.serious aku ckp, aku da ready utk jd kn kau psgn hidup aku.aku dah terima baik buruk kau semua.aku x kisah.aku pndg ke depan.yg lepas aku dah x peduli dah.

tapi, yg skrg mcm mana pulak?yg kau buat.yg aku nak.yg kau nk.yg aku buat.semua tu.aku jujur ckp yg keinginan aku x semua tercapai.aku terbatas.aku x jadi diri aku sndri, 100%.tp itu usaha aku utk jaga relation ni.tu pengorbanan aku.biarlah ape org nk ckp skali pon.aku x heran.

tp aku cuma manusia.semuanya bertahap.hari2 akhir aku dgn kau, kau langsung x cari aku, x care psl aku.sedih.aku tgh exam.tp aku bertahan jgk.dgn adenye kwn2 aku.aku amik keputusan utk bertindak.dan tindakan aku, mnyebabkan respon kau yg sebegitu.

dan akhirnya, aku give up.tahap aku dah tercapai.aku amik keputusan utk pergi.pergi dari kau.sbb kau x perlukan aku lg.kau bahagia xde aku.kau lg selesa xde aku.so, utk ape aku kt situ lagi?ade yg ckp aku deserve better.ye ke?bg aku, ni balasan utk aku.sebab bnde2 bdoh aku yg dulu.aku pnh ckp sblum ni pegangan aku, karma.dan bnde tu terkene kt aku sndri.bodoh kau ni pit.aku da wat yg terbaik utk kau.tp aku punye terbaik x ckup utk dptkn kau punye terbaik.

di situ, berakhirlah relation kita.berakhirlah segalanya.berakhirlah aku punye 'everything'.slh aku jgk.sape suruh all out.sape soh jadikan dia aku pnye segalanye.sbb bila dia pergi, aku dah xde apa2.

tp hari berlalu, dan aku semakin pulih.masa mmg akn mnyembuh kan.cuma sebanyak mana masa yg kita perlukn je.kau da pon move on.and skrg, turn aku plak.

itulah dia, kisah aku dan dia.
dan ia berakhir disini.

end of the final chapter 


 seikhlasnya, Afiq Aziz

No comments:

Post a Comment