November 15, 2012

Me, myself and I

Tajuk bukan nak ckp psl diri aku sendiri. Tapi nak ckp psl ape org tgk kt diri aku. Maybe aku x nmpk macam mana org lain nmpk diri aku ni. Tapi aku xtau kenapa, hati aku kuat mengatakan yang ramai org x suka aku.

Mungkin ke sbb aku ni baran?
Mungkin ke sbb aku ni memaksa?
Mungkin ke sbb aku ni jahat?
Mungkin ke sbb aku ni poyo?
Atau mungkin ke sbb ni semua balasan terhadap dosa2 aku yang lepas?

Kalau nak cerita psl mungkin, bnyk lagi kemungkinan yang boleh jadi. Tapi aku xtau mana yang betul.

Kawan-kawan, anda kata ada cara aku yang slh, yang x sedap korg hadapi, yang korg rasa x boleh diterima, tegurlah. Tiada salahnye. Untuk kesedaran diri aku sendiri.

Tapi, adakah kau cukup 'kawan' untuk buat sebegitu untuk aku? Setahu aku, kawan sejati je yg mcm tu. Dan kawan sejati bukan senang nak jumpa. Apatah lagi nak kekal.

Kalau nak diceritakan pasal 'berkawan' ni, bnyk nak dikongsi. Tapi biarlah aku telan je semua. Demi kawan. :)

Semoga Allah terus dan terus beri aku petunjuk untuk jadi org yg lebih baik, dan kurang dibenci oleh org lain. Pendapat aku, jangan benci org, nnt org benci kita balik. Tu la yg aku buat selama ni. Tapi mungkin x cukup lagi. InsyaAllah, aku cuba lagi. :)

Sekian. Thank you for reading. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment