February 25, 2011

SAYA SUKA PELANGI :D

pelangiiiiiii! cantik kn? comel je pelangi ni..selalu nmpk lepas hujan pastu matahari keluar..haaa...kadang2 ade dua..tp yg lagi satu kabur skit lahh..dah lama x nmpk pelangi..rindu lah..hehehehe...saya suka pelangi..cantiikkkk...tu sebab saya suka ape2 brg yg berwarna warni..lagi2 kalau ada warna2 pelangi.. sukaaaa :D

ok. kenapa saya ckp hidup ni mcm pelangi.. skg kite tgk pelangi, ada bnyk warna..mcm2..pelbagai..kn? hidup ni pun ada mcm2 jugak2..mcm2 jenis binatang, mcm2 jenis makanan, mcm2 jenis bende, dan paling penting skali, mcm2 jenis orang.. haaa...dlm dunia ni, orang kt mana mana ada kan? dan orang2 tu semua macam2 jenis ada.. dari segi warna kulit, warna rambut, tinggi, berat, saiz bdan, dan juga x lupa, perangai. perangai atau kerenah atau pe'el atau mcm2 lagi dipanggil. so kita akan jumpa mcm2 lah dlm hidup ni.. susah kita nk tau perangai org tu selagi kita x knl org tu.. sbb perangai ni bkn boleh kita tgk dr luaran.. semakin hari saya hidup, semakin mcm2 saya jumpa.. yg org ni mcm ni, yg org tu mcm tu..kadang2 kita pelik dgn perangai org kn? tp kita pikir x kalau org pelik dgn perangai kita?haaa...tu kita sndri pkir la eh..

saya pun xtau lah nape tiba2 nk ckp psl bnde ni..tgh bosan kot..hahaha..tp motif post ni sbb nk nyatakan yg hidup ni mcm pelangi..pelangi ada mcm2 warna, hidup pula ada mcm2 benda..hehehe..tu je..sekian :)

2 comments:

  1. seteruk mane pun bumi disimbah hujan, akhirnya pelangi muncul untuk kembalikan keceriaannya...

    ReplyDelete