February 23, 2011

hilang

korg nk tau x?aku dulu pnh berkwn dgn sorg gadis ni. dia comel, baik, caring, cantik, sweet sgt2, and dia sgt2 syg kt aku. kitorang kwn agak lama. dr sekolah. kalau masuk tahun ni, nk masuk 6 tahun lah. lama kn? bg aku agak lama lah. family masing2 dah kenal. dah masak dgn perangai masing2. dah cukup kenal dah. kitorang pnh cerita psl kahwin. mmg kitorang dah plan utk ade future sama2.

sampai satu tahap, aku yg bodoh serta bebal ni buat hal. mintak break atas sebab sgt bodoh. maklumlah kan, keinginan lelaki. masa tu kitorang sgt x stabil. kejap contact kejap x contact, even bkn berpasangan lagi time tu. kwn2. smpai tiba2 aku ade org lain. dia marah, n kitorang gaduh. trus x contact. smpai aku ade prob ngan gf aku, aku mintak tolong dia. mintak nasihat kt dia. dia still tolong aku. syg kn dia kt aku. then kitorg contact mcm dulu. sebagai kwn.

dan smpai sekarang ni, kitorg dah x contact lagi. atas sebab?dia x nk aku cntact dia. kenapa? sbb dia dah nk jadi hakmilik org. dia dah nk kahwin. kahwin. bkn bnde kecik tau. tp dia ckp dia dah pk msk2. tpulang kt dia.

tp aku ade satu bnde nk ckp. dlm hati aku ni, sorg je yg aku pnh bygkn utk ade dlm masa depan aku. dia lah org nya. tp mslhnya, dia xleh nk tgu aku lama2. aku ade keinginan aku jgk. nk blajar tggi2, kmpul duit, kahwin. mungkin mkn masa yg lama tp dia xleh tgu. slh aku ke?mungkin dia ckp aku xleh nk bg komitmen, sbb aku xnk serius dgn dia. ape yg aku pk, biarlah aku rasa zaman muda aku betul2. smpai satu tahap nnt aku akan ckup matang lah kn. tp, dia x leh mcm tu. hm.

sekarang ni, tipu lah kalau aku ckp aku x sedih, x patah hati. tp aku dah xleh nk buat apa dah. mungkin skali dia bukan jodoh aku. tp jodoh ni pun boleh diusahakan kn? hm. mungkin lagi satu sebab, aku ni blajar n family aku x senang. kadang2 menyusahkan family dia. aku sndri selalu menyusahkan dia. mungkin org baru ni x mcm aku. baguslah mcm tu kn.

apa pun, aku tetap akan doakan dia yg terbaik. kesihatan dia, kebahagiaan dia, kesenangan dia. sebab aku syg dia. aku syg Mazida Ahmad. :')

6 comments:

  1. waaaaa. this is rare. when i read the first half of your thang up there, i was like "oiii she's the one laahhh pit !". but when i finished reading,i know you had your own reason. don't regret the past, there are reasons why ppl in the past can't make it to the future. think positive, okay big guy ? sometimes relationship isn't abt how long you're with someone, but it's abt how you know she's the one you'll be in the future with. peace out.

    ReplyDelete
  2. i think she's the best for you. that's the only my opinion ;)

    ReplyDelete
  3. sentiasa ingat Allah swt punya perancangan yg cukup baik n indah utk hambanya...=))

    ReplyDelete
  4. nobody : hmm..thanks again for your good advice..i guess you're right..but it also takes a lot of time to know someone kan..

    nana : hmmm....

    ruhil : betul. setuju.

    ReplyDelete
  5. sometimes it's not about time, but it's about jodoh :)

    ReplyDelete
  6. Jodoh rahsia allah En. Afiq, :')

    ReplyDelete