April 2, 2012

I have a confession.

*sigh

Start2 dah ngeluh. Hm. Pengakuan ni lebih kepada keluhan la. Its actually a problem. A huge huge problem. The problem is with me. That affects other people. So here, I'm confessing a problem with myself.

Mcm ni la. Frankly speaking, aku sedar aku ni baran. Aku xtau kenapa. Aku rase a few years back aku jd mcm ni. Start dr lepas aku putus ngan ade sorg ni. Lepas dr tu, aku rase baran aku membuak2. Rasenye la dr mase tu. Aku mcm xleh ade bnde bodoh skit pun, aku bleh jd mrh. Tp marah aku x lama. Sbbnye, aku ade care nk redakan. Iaitu dgn memaki hamun. Hadui. Bodoh kan? Tp tu fact tau, swearing relieves stress. Haha. Xtau nape sabar aku ni sikit sgt. Mungkin aku terlalu particular la. Mcm xleh nk tolak tepi pape. Semua aku nk pertikaikan. Hmmm.

The bigger problem comes when the people around me becomes the victim. Haiiihhhhhh! Aku slalu mrh dia. Aku bkn x syg dia. Cuma aku xleh thn. Selalu bile aku mrh2, lepas 2 mnit, aku dah okay. Mmg x lama pun mrh. Sbb aku okay cepat : aku cepat2 luahkan ape yg aku grm. Aku x simpan. Nnt rase lega. Pastu lg satu, time heals everything. Kalau mcm lama skit je gaduh, aku jd reda sbb aku rindu dia. Pelik kn? Cepat mrh tp cepat reda.

Aku kalau boleh xnk mcm tu. Aku x suka tgk dia kene ngan aku mcm tu. Aku nak hilangkan baran aku ni. Ape yg aku nmpk, skrg mmg da kurang skit. Tp still ade lg. Aku nk buang terus. Aku nk cool je sntiase. Xde ngamuk2. Tp rase mcm susah sgt. How?

Aku rase mcm nk g anger management class la. Tp ade ke? Pastu mst kene byr. Hhmmmm. Cane niiiiii....? :(((((((((((((

Aku kene sabar. Kene belajar bersabar. Guys, help me out here. Drop some tips okay. I have to get rid of this habit. Its killing me, and those around me. And its gonna make me lose them. Especially those I love. And that's the last thing I want.

Ya Allah, bantu lah hambamu yg lemah ini. Amin. :(

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

  1. banyakkan beristiqfar n berzikir...bila marah, tarik nafas dalam2,exhale pelan2...n biasakan diri sentiasa dalam wudu' okeh...=)

    ReplyDelete